Köpvillkor

Köp

Avtal om köp träffas när betalning för din beställning blivit godkänd.

Priser

Alla priser inkluderar moms och frakt. För leveranser till länder utanför EU anges eventuella fraktkostnader innan du godkänner din beställning. Det tillkommer inga tullavgifter, skatter eller andra avgifter efter du godkänt din beställning.

Carpet Avenue förbehåller sig rätten att ändra våra priser på grund av valutakursförändringar samt förändringar på världsmarknaden för mattor.

Leverans

Vi levererar i samarbete med våra partners UPS / DHL.

Den ungefärliga leveranstiden är cirka 2-5 arbetsdagar och hemleverans sker vardagar mellan 09: 00-17: 00.

Vi erbjuder alltid ett gratis fraktalternativ. Ytterligare alternativ visas i kassan så att du som kund kan välja det alternativ som passar dig bäst.

P.O Box

Vänligen notera att vi inte levererar till boxadresser.

Öppetköp (30 dagar)

För att du ska känna dig helt nöjd med din matta erbjuder vi alltid 30 dagars öppet köp. Du kan därmed välja att returnera din matta till oss inom 30 dagar från och den dag din beställning levererades och få tillbaka dina pengar. Återbetalningar kommer att göras på samma sätt som den ursprungliga betalningen gjordes på. För att få full ersättning måste mattan vara i samma, oförändrade och oanvända skick som den var i när du fick den. För att undvika transportskador, se till att packa mattan på samma sätt som den var packad på när den levererades till dig.

Retur

Om du vill returnera en matta, vänligen kontakta vårt kundtjänst. Det är ditt ansvar att mattan kommer tillbaka till vårt lager i oskadat skick.

När en matta har returnerats och inspekterats av vår lagerpersonal, kommer vi att bekräfta detta samt återbetala beloppet till samma kreditkort eller bankkonto som användes för det ursprungliga köpet.

Om en matta returneras utan vår returfraktsedel dvs en returfraktsedel som inte utfärdats av Carpet Avenue, kommer kunden stå för returkostnaden samt alla övriga kostnader som tillkommer såsom eventuella tull och importavgifter.

Om en matta inte returneras i samma ursprungliga skick som den skickades i, kommer inte returen att godkännas. I det här fallet kommer kunden att meddelas och behöva ta ställning till om denne önskar att mattan/mattorna skickas ut på nytt igen på kundens egna bekostnad.

Företag inom EU (momsfria beställningar)

Alla priser som visas på hemsidan inkluderar moms. Ett momsregistrerat företag i ett annat EU-land än Tyskland som anger ett giltigt EU-momsnummer kommer inte att betala moms. Momsen kommer att dras av automatiskt efter att kunden loggat in eller registrerat ett kundkonto och angivit ett giltigt EU-momsnummer. Observera att vi endast levererar till adressen där företaget är registrerat. För att kontrollera om ett momsnummer är giltigt kan du använda länken nedan:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

Betalningsvillkor

- Kortbetalning

Alla kortbetalningar (VISA / MasterCard) hanteras i samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige.

Uppgifterna överförs säkert via en krypterad SSL länk. Carpet Avenue kommer aldrig ha tillgång till eller lagra någon av dina kort- eller kontoinformationsuppgifter.

- Faktura - Klarna

Carpet Avenue samarbetar med Klarna för fakturaköp. Som kund kan du beställa mot faktura med 14 dagars förfallotid, utan extra kostnader. Om du väljer att beställa mot faktura kommer en sedvanlig kreditprövning att genomföras och Klarna inhämtar en kreditupplysning. Har du frågor gällande faktureringen eller fakturavillkoren är du välkommen att kontakta Klarna på telefon 08 -120 120 00 för ytterligare information.

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med lag om dataskydd och i enlighet med informationen i Klarnas dataskyddspolicy.

Klarnas köpvillkor finns att läsa här.

- Delbetalning - Klarna konto

Genom vårt samarbete med Klarna har du möjlighet att dela upp din betalning. Du väljer det alternativ som passar dig bäst och kan givetvis när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Alla köp du gör via Klarnas tjänst Klarna Konto som sammanställs på en kontofaktura månatligen. Har du frågor gällande faktureringen eller fakturavillkoren är du välkommen att kontakta Klarna på telefon 08 -120 120 00 för ytterligare information.

- Direktbetalning - Klarna 

Alla direktbetalningar hanteras i samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige. Ditt konto debiteras efter att din beställning har skickats. Klarna meddelar dig om datumet via e-post.

- Banköverföring

Som kund hos Carpet Avenue kan du välja att betala via banköverföring. När du har lagt din beställning skickas en orderbekräftelse tillsammans med våra bankuppgifter till den angvina epostadressen.

Var god ange ditt beställningsnummer som referens när du betalar med banköverföring. Vi skickar dina mattor så fort hela beloppet på din beställning har mottagits.

Din betalning bör vara inne på vårt bankkonto inom fem arbetsdagar, annars raderas din beställning.

Garanti

Vi erbjuder garanti på alla mattor som köps från Carpet Avenue. Garantin gäller 1 år från leveransdatum och endast när mattan har utsatts för regelbunden hem- / daglig användning. Vid garantianspråk där det bedöms att mattan har använts felaktigt (fläckar, kemikalier, yttre skador, husdjur, dålig hantering) kommer kunden att hållas ansvarig för eventuella reparationkostnader. Våra experter kommer att inspektera mattan och avgöra orsaken till skadorna. Kunden står för alla frakt och eventuella reparationskostnader som uppstår i samband med reklamationen. Visar det sig dock att mattan är felaktigt tillverkad och reklamationen är godkänd, kommer alla eventuella kostnader att återbetalas till kunden på det sätt som den ursprungliga betalningen skett.

Äkthetsintyg

Vi garanterar att den levererade mattan är handknuten och i enlighet med den angivna beskrivningen på Carpet Avenue. För varje handknuten matta med ett värde av 4000 SEK eller mer skickas ett signerat äkthetsintyg tillsammans med din beställning. Om du vill få ett äkthetsintyg för en matta med ett värde under 4000 SEK är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Fel / skada vid leverans

Om det visar sig att något är fel med din beställning – att du fått fel matta, en skadad matta eller fel antal mattor, ber vi dig kontakta vårt kundtjänst så snart som möjligt.

Felet ska rapporteras senast 24 timmar efter att du mottagit leveransen.

Om den yttre förpackningen har synliga skador när den levereras till dig, öppna inte paketet. Lämna den orörd, dokumentera skadan med bilder och ta kontakt med transportören DHL / UPS så fort som möjligt.

Hantering av personuppgifter

När du gör en beställning eller registrerar dig som kund ber vi dig uppge en del av dina personuppgifter som vi lagrar i samband med detta. Den information vi lagrar är nödvändig för att slutföra hanteringen av din beställning och ge dig den bästa service du förväntar dig av oss.

Carpet Avenue kommer aldrig att dela någon personlig information med en tredje part med undantag för våra leverans-och betalningspartners. Du har enligt lagen alltid rätt att få ett utdrag av all information som vi har registrerat om dig och om det inte är relevant kan du be oss ta bort informationen eller rätta den. För mer information kontakta gärna vår kundtjänst.

Kontaktuppgifter

Våra kontaktuppgifter: Carpet Avenue, Brooktorkai 10, 20457 Hamburg, Tyskland.  Telefon +49 (0) 40 593615410,  E-mail: info@carpetavenue.com

Momsregistreringsnummer: DE 327707896.

 

Copyright © 2020 Carpet Avenue GmbH. All rights reserved.